Hva er Growth Hacking

Growth Hacking er et immaterielt konsept fokusert på strategi for å vokse, gudfar til Growth Hacking Sean Ellis har gitt en forklaring. En som er Growth hacking skal enhver strategi du utfører, hvert verktøy du implementerer og hver teknikk du utvikler informeres om ditt ønske om vekst. Det kan virke selvsagt at det enestående målet med Growth hacking er vekst, men det fine med dette, og det som gjør Growth hacking til en så verdifull praksis, er fleksibilitet. Det skal ikke ha noe å si om du er enkeltmannsforetak eller et aksjeselskap, Growth hacking diskriminere ikke og alle benytte seg av det.  

Digital er en slagmark som markedsførere kjemper for å oppnå konkurransefortrinn. Det kan være kompromissløse mål, begrense budsjetter, begrensede ressurser og et overskudd av konkurrenter på bakgrunn av avanserte verktøy og plattformer. En konvensjonell tilnærming til markedsføring er ikke lenger nok, den eneste måten å overleve i markedet på er å tilpasse seg.

Det vil si at en Growth hacker er noen som bruke kreative, rimelige strategier for å hjelpe bedrifter til å skaffe og beholde kunder. Noen ganger er Growth hacker også kalt for Growth marketing, men Growth hacker er ikke bare markedsførere. Alle som er involvert i et produkt eller en tjeneste, inkludert produktledere og ingeniører, kan også være Growth Hacker.

10 Cost Free Growth Hacking Tips to Increase Mobile Conversions

Growth hackere har tendenser til å være besatt, nysgjerrig og analytisk:

  1. Growth hacker fokusere utelukkende på strategier knyttet til å vokse virksomheten.
  2. De hypoteser, prioriterer og teste innovative vekstrategier.
  3. De analyserer og tester for å se hva som fungerer

Den ideelle veksten hacker vet hvordan å sette vekst prioriteringer, identifisere kanaler for kundeoppkjøp, måle suksess og skala vekst.

How Growth Hacking Important For a Small Business Owner?

Hvordan Growth Hacking fungerer

Hvordan fungerer Growth hacking egentlig? Alle selskaper brukes det mye ressurser på det å finne ut hvordan og hvorfor selskapet vokser, og på jakt etter måter til å få det til å skje med vilje. Mange startups bruker Dave McClures «pirattrakt» som en oppskrift på vekst, dette er acquisition, activation, retention, referral og revenue (AARRR). Noen andre inkluderer å øke bevisstheten som en viktig del av Growth hacking. Uansett er poenget å skaffe seg trafikk og besøkene, konvertere besøkende over til kunder, og til slutt få kundene så fornøyde at de blir din lojale kunder. Det er viktig å finne ut i bunn og grunn på hvorfor bedriften din vokser og hvordan du kan vedlikeholde veksten samt utvikle det.

Hvordan starte Growth hacking

Her skal jeg fortelle litt hvordan et selskap kommer i gang med Growth Hacking, etter å ha lest på forskjellige artikler om det. Først av alt, lag produktet og test for å sikre at folk vil ha det, samt er villig å betale for det. Dette vil hjelpe dem med å samle inn data slik at du forstår dine viktigste kjøperpersoner og kan målrettet markedsføre taktisk tilsvarende informasjonen og data du har samlet inn.

Oppdater produktet med jevne mellomrom, og fortsett med å spørre og få tilbakemeldinger fra kunder, slik at du alltid vet om du er på rett spor. Samtidig markedsføre produktet for å fortsatt fremme vekst, og spore suksessen til disse resultatene. Testing og andre konverteringer, og bruk av optimaliseringsteknikker er avgjørende for effektiv Growth hacking.  

Top 10 growth hacking articles you must bookmark - Growth Bug ...

Strategier for Growth Hacking

De fleste Growth hacking strategier faller inn i tre hovedområder:

  1. Markedsføring av innhold
  • Produktmarkedsføring
  • Reklame

De fleste vekst hacking strategier faller inn i tre hovedområder:

  1. Innholdsmarkedsføring
  2.  Produktmarkedsføring
  3. Reklame

Avhengig av taktikken som brukes, kan innholdsmarkedsføring være en rimelig måte å få ordet ut om produktet ditt. Typiske innholdsmarkedsføringsaktiviteter inkluderer:

  1. Starte en blogg og skape verdifullt, delbart innhold
  2. Gjest blogging
  3. Opprette innhold på sosiale medier
  4. Skrive ebøker og white papers
  5. Podcasting
  6. Kjøre webinarer
  7. Løpende konkurranser og giveaways
  8. Få bloggere til å gjennomgå produktet ditt
  9. Bli med i relevante fora, grupper og subreddits
  10. Påvirke markedsføring
  11. Bruke e-postmarkedsføring til å bygge en sterkere forbindelse med brukere
  12. Forbedre synligheten av innhold med SEO
  13. Bli oppført på relevante markedsplasser og nettsteder, for eksempel Produktjakt

Produktmarkedsføring inkluderer teknikker for å gjøre produktet mer tiltalende, og bygge brukerbasen. De inkluderer:

  1. Utnytte frykten for å gå glipp av (FOMO) ved hjelp av et registreringssystem kun for invitasjoner
  2. Bruk av spillifisering prosessen for å gjøre det morsommere, og tilbyr belønninger
  3. Tilbyr insentiver for henvisninger som gagner både henvisningen og den nye brukeren
  4. Innøre markedsføring, som også vil bruke innhold markedsføring som vekst taktikk

Vekst hackere kan også bruke sosial annonsering og betale per klikk (PPC) reklame for å markedsføre sin virksomhet. Dette kan være ekstremt nyttig for noen.

Kilder:

https://en.wikipedia.org/wiki/Growth_hacking

https://digitalmarketinginstitute.com/blog/growth-hacking-explained-can-benefit

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *